Ogólnopolski Festiwal Muzyki Dawnej w Leżajsku

Lejdis Quartet

Lejdis Quartet

Kwartet smyczkowy powstały z połączenia pasji i miłości do muzyki oraz wieloletniego doświadczenia scenicznego czterech młodych kobiet. Zaledwie kilka miesięcy temu nastąpił ich debiut na uroczystym koncercie inaugurującym uruchomienie fontanny multimedialnej w Rzeszowie, następnym wydarzeniem był ich koncert w Zamku Kazimierzowskim w Przemyślu. Od tej pory zespół prężnie się rozwija uczestnicząc także w nagraniach płytowych czy koncertach komercyjnych.

Natalia Musz – skrzypce I

Urodzona w Rzeszowie, gdzie w wieku 8 lat pod okiem dr Marzeny Lubowieckiej rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w Zespole Szkół Muzycznych nr 2 im. W. Kilara. W roku 2012 otrzymała dyplom ukończenia Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Bożeny Hordziej-Mucharskiej. Natalia jest laureatką konkursów skrzypcowych w Stalowej Woli, Dębicy, Warszawie i Olsztynie. Swój warsztat doskonaliła na Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie oraz pracując z takimi profesorami jak: Kaja Danczowska, Janusz Wawrowski, Danuta Głowacka – Pitet, Marek Moś czy Grigorij Żyshlin. W roku 2001 została zaproszona do udziału w Streicher-Akademie Stringtime NiederRhein w Goch. Koncertowała jako solistka między innymi w Polsce, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, jako kameralistka – w duecie z pianistką Anetą Czach – wykonując muzykę współczesną, oraz z Krakowską Orkiestrą CREO, która współpracowała z Grażyną Brodzińską. W roku 2010 wraz z Galicyjską Orkiestrą Kameralną współtworzyła projekt „Figaro na Kresach”, wykonując pod kierownictwem Andrzeja Borzyma operę W. A. Mozarta „Wesele Figara”. W tym samym roku z Krakowskim Zespołem Kameralnym oraz Bartłomiejem Kominkiem przy fortepianie wykonała Fantazję na tematy polskie op. 13 i Andante Spianato i Wielkiego Poloneza Es-dur op. 22 F. Chopina w bardzo rzadko spotykanej wersji na fortepian i kwartet smyczkowy. Zainteresowanie muzyką kameralną przerodziło się w fascynację współczesną literaturą skrzypcową, w efekcie czego ma ona w swoim repertuarze utwory Ivo Josipovica, Mikisa Theodorakisa, czy Aleksandra Nowaka (Sonata June-December). Dwukrotnie miała przyjemność wystąpić z orkiestrą symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej pod batutą Bohdana Jarmołowicza i Rafała Jacka Delekty. Wiele jej wykonań zostało zarejestrowanych dla Polskiego Radia. Zawodowo związana jest od kilku lat z Podkarpaciem prowadząc klasy skrzypiec w szkołach muzycznych I stopnia.

Natalia Kmita – skrzypce II

Urodzona 6 czerwca 1989 roku w Rzeszowie. Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 7 lat w Niepaństwowej Szkole Muzycznej I stopnia. Edukację muzyczną kontynuowała w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia, którą ukończyła w 2008r. w klasie Oresta Telwacha. Przez kolejne 3 lata była studentką Akademii Muzycznej w Krakowie gdzie ukończyła studia Ist. pracując m.in. z Teresą Głąbówną, Jerzym Mikuliszakiem czy Maciejem Lulkiem. W tym czasie brała udział w różnych projektach muzycznych, także symfonicznych z Krakowską Orkiestrą CREO, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Krakowie pod batutą Krzysztofa Pendereckiego, Jean-Luc Tingaud, Pawła Przytockiego, Michała Maciaszczyka. Studia magisterskie kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Janusza Skramlika, mgr Anny Szabelki oraz mgr Agnieszki Bałys. W tym czasie współtworzyła zespoły kameralne w klasie adt dr hab. Beaty Warykiewicz-Siwy, pod okiem mgr Jacka Siemka oraz adt dr Adama Mokrusa. Na ostatnim roku studiów objęła stanowisko koncertmistrza Orkiestry „Sinfonietta Sonora”. Przez okres studiów uczestniczyła w nagraniach telewizyjnych i studyjnych. W 2008r. podjęła współpracę z rzeszowskim zespołem Spiral towarzysząc w nagraniu „Under the Cold”, „Urban Fable” (2009) oraz nowowydanej płyty „Cloud Kingdoms”. W 2013 roku towarzyszyła warszawskiemu  zespołowi Forma przy nagraniu ich debiutanckiej płyty. W ramach angażu do muzycznych projektów grywała w Polsce, Niemczech oraz w Chinach. Po studiach rozpoczęła pracę dydaktyczną w szkołach muzycznych I stopnia na terenie Podkarpacia.

Aleksandra Nikiel – altówka

W wieku 6 lat rozpoczęła naukę gry na skrzypcach w Zespole Szkół Muzycznych im. Wojciecha Kilara w Rzeszowie. W 2008 roku ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną IIst. w Rzeszowie w klasie Oresta Telwacha i dostała się na Akademię Muzyczną Im. Fryderyka Chopina w Warszawie gdzie ukończyła studia licencjackie. Obecnie studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (dyplomantka) w mistrzowskiej klasie skrzypiec prof. Tadeusza Gadziny. Uczestniczyła w wielu projektach muzycznych , m.in.: World Orchestra Grzecha Piotrowskiego, Perfect Girls&Friends Wojciecha Zielińskiego, Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Filharmonia Dowcipu, Solidarity of Arts, I Culture Orchestra, Com’in Festiwal. Współpracowała z takimi artystami jak: Atom String Quartet, Grzech Piotrowski, Piotr Polk, Stashka, Marika, Earl Jacob, Dawid Kwiatkowski, The Cookies, Dominika Barabas. Brała udział w licznych nagraniach telewizyjnych oraz teatralnych – Teatr Kamienica w Warszawie, Teatr Muzyczny w Gdyni oraz muzyka do filmu Oszukane” produkcji TVN. Od 2010 r. związana na stałe z ZPiT „Warszawianka”.

Monika Bieda-Kapias – wiolonczela

Od 9 roku życia uczyła  się gry na fortepianie, pół roku później rozpoczęła naukę gry na wiolonczeli w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Limanowej. Następnie przebyła długą drogę edukacji poprzez Liceum Muzyczne im. Fryderyka Chopina w Krakowie w klasie wiolonczeli i studia na Akademii Muzycznej w Krakowie na wydziale instrumentalnym (wiolonczela). Ukończyła również studia podyplomowe na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Zdzisława Łapińskiego. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich  prof. Michaela Grossa, prof. Petera Bucka oraz kursach orkiestrowych:  Orchestra Seminar Carl  Nielsen Academy of Music, Odense (1999r) Internationale Bachakademie – Stuttgart (1998) Junge Osterreichische Philharmonie (1997,1998). Brała udział w europejskim  prawykonaniu „Credo” Krzysztofa Pendereckiego w ramach projektu  Internationale   Bachakademie Stuttgart. Od 2003 roku była członkiem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej. Brała udział w licznych koncertach i festiwalach takich jak: Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena (Warszawa), Young Euro Classic (Berlin), Gaude Mater (Częstochowa), Musica Polonica Nova (Wrocław)  i inne. W tym czasie brała udział w nagraniach pięciu płyt  Orkiestry Akademii  Beethovenowskiej: “Siedem Pieśni Marii” (platynowa płyta za album, rok wyd.2007), ” Romances F Saxophone  and Orchestra”(2006) , “Emotions by Mirte” (2007), “Wieniawski, Bacewicz,  Penderecki – Koncerty smyczkowe” (2005) oraz płyta promująca IX Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethoven (2005). Współpracowała   również z Orkiestrą  Filharmonii Krakowskiej, Narodową  Orkiestrą  Polskiego Radia, Capellą  Cracoviensis  w ramach  angażu do muzycznych projektów. Wykonywała muzykę do płyty Grzegorza Turnaua w ramach projektu pt. „Historia pewnej podróży”. Były to aranżacje Marka Grechuty w wykonaniu Grzegorza Turnaua. W 2005 roku zakwalifikowała się do Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej  w kategorii duet (wiolonczela-akordeon). Brala również udział  w  XXVIII  Starosądeckim  Festiwalu Muzyki Dawnej. Obecnie pracuje aktywnie jako muzyk wiolonczelista w Filharmonii Podkarpackiej im. Artura Malawskiego w Rzeszowie. Zajmuje się również pracą pedagogiczną. Od 2005 roku prowadzi klasę wiolonczeli w Zespole Szkół Muzycznych im. I. J. Paderewskiego  w Tarnowie.