Beata Kraska–Kosiara – sopran, absolwentka Akademii Muzycznej wydziału Wokalno–Aktorskiego w Krakowie, w klasie śpiewu prof. Marka Rzepki oraz Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu prof. Magdaleny Krzyńskiej. Ponadto, ukończyła wydział Pedagogiczno – Artystyczny o kierunku: Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuki Muzycznej Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, Wydział Wokalny Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia im. K. Szymanowskiego w Rzeszowie oraz I stopnień Niepaństwowej Szkoły Muzycznej w Sokołowie Małopolskim w klasie Fortepianu.
Solistka Teatru Muzycznego „Arte Creatura”. W latach 2018 – 2022 solistka Teatru Muzycznego „Olimpia” w Rzeszowie oraz Polskiego Teatru Muzycznego „Scena Retro” w Warszawie. Współpracuje z Polską Orkiestrą Muzyki Filmowej, zespołem „Cracow Singers”, Chórem Polskiego Radia oraz Podkarpackim Kwartetem Fortepianowym „Team for voices”. Od sezonu artystycznego 2021/2022 artystka Filharmonii Krakowskiej.
W swym repertuarze posiada arie operowe, operetkowe, musicalowe, różnorodne pieśni, utwory okresu międzywojennego, muzykę filmową oraz muzykę sakralną.
Solowe partie zaśpiewała w operach: Xerxes (G. F. Haendel, w roli Atalanty, reż. W. Nurkowski, dyr. R. J. Delekta), Straszny dwór (St. Moniuszko, w roli Marty, reż. L. Adamik, dyr. R. J. Delekta, Opera Krakowska), Dydona i Eneasz (H. Purcell, w roli II Wiedźmy, reż. B. Buława), Eugeniusz Oniegin (P. Czajkowski, w roli Łariny podczas 8. Międzynarodowego Operowego Forum Młodych, rez. J. Stokalska, dyr. P. Wajrak, Opera Nova w Bydgoszczy), operetkach: Zaręczyny przy latarniach (J. Offenbach, rola Lizy, reż. F. Widera, Filharmonia Podkarpacka). W Teatrze „Arte Creatura” debiutowała rolą Hrabiny w operetce Wiedeńska krew J. Straussa (reż. D. Wiktorowicz)
Bierze udział w symfonicznym projekcie Magia kina: polskie piosenki czarno – białego ekranu, wystawianym w Filharmoniach w Polsce. Występowała w spektaklach muzycznych: Bodo Café (reż. M. Gnatkowska, scen. W. Pelka), Kino Paradiso, (reż. M. Gnatkowska, scen. W. Pelka), Włoskie namiętności (reż. J. Zawada, scen. E. Korczyńska), Papa się żeni (scen. i reż. T. Dajewski). Jej autorskie koncerty, które zostały zaprezentowane na różnych scenach w Polsce to: Muzyczny kalejdoskop, Muzyką poprzez czas i pamięć, Na Urodzinach u Pana Moniuszki, Noce w ogrodach Hiszpanii.
Występowała solistycznie min. w Filharmonii Krakowskiej, Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Podkarpackiej, Filharmonii w Lublinie, Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze, Operze Nova, Operze Krakowskiej, w Zamku Królewskim w Warszawie, Mazowieckim Teatrze Muzycznym im. J. Kiepury, w Piwnicy pod Baranami, Kieleckim Centrum Kultury, Instytucie Sztuk Muzycznych w Rzeszowie, Regionalnym Centrum Pogranicza Kultur w Krośnie, Zespole Parkowo – Pałacowym w Ostromecku.
Swe umiejętności doskonaliła podczas wielu Mistrzowskich Kursów wokalnych, uczestnicząc min. w Master Class Mariusza Kwietnia, Heleny Łazarskiej, Ewy Podleś, Ewy Iżykowskiej, Stefanii Toczyskiej, Carlosa Cebro; warsztatach aktorskich z Waldemarem Obłozą, Ivo Bochwat i warsztatach lektorskich z Maciejem Jabłońskim.